Identiti Jenama Korporat
Abad ke-20 telah mendorong ekonomi dan menghubungkan syarikat-syarikat secara global lebih daripada sebelum ini. Perniagaan berkembang pesat dan bersaing untuk mendapatkan bahagian dalam pelbagai industri. Identiti Jenama Korporat memainkan peranan penting dalam membezakan perniagaan-perniagaan kecil dan besar dalam sesuatu pasaran, oleh itu, adalah penting untuk memastikan kejayaan perniagaan dalam mencipta kehadiran yang dikenali.
"Logo" sering digunakan untuk menggambarkan atau menentukan "jenama" tertentu. Walau bagaimanapun, logo hanyalah sebahagian kecil daripadanya, ia adalah simbol sebuah syarikat dan bukan identiti jenama secara keseluruhan. Satu jenama lengkap terdiri daripada pelbagai ciri. Dengan banyak perniagaan cuba untuk kekal di puncak permainan, adalah penting untuk mencipta kehadiran jenama yang kuat melalui identiti jenama korporat yang disiapkan dengan teliti dan profesional.
Proses Pemikiran Identiti Jenama
Panduan jenama syarikat (juga dikenali sebagai buku jenama atau panduan jenama) sangat penting dalam melindungi kekuatan, konsistensi, dan kedudukan jenama syarikat anda. Panduan jenama menjelaskan kepentingan jenama anda dan cara menggunakan elemen-elemennya. Satu manual menyeluruh harus disediakan kepada sesiapa sahaja yang akan menggunakan jenama anda dan elemen-elemennya dalam kerja harian mereka.
Apakah yang termasuk dalam identiti jenama korporat?
Pengenalan Jenama
Asas Identiti Jenama Korporat bermula daripada pengenalan syarikat dan bagaimana syarikat merancang untuk berinteraksi dengan audiensnya serta nilai-nilai teras yang sepatutnya diikuti, serta perbezaan yang ketara dengan pesaing-pesaing biasa.
Palet Warna
Warna-warna utama dan juga warna-warna sekunder dipilih untuk membentuk identiti jenama anda. Tahukah anda bahawa warna-warna yang berbeza menyampaikan pelbagai mesej, nada, dan atmosfera? Psikologi warna dilaksanakan mengikut industri dan objektif syarikat anda masing-masing.
Fon Korporat
Jenis huruf adalah alat yang luar biasa untuk menjadikan imej jenama anda sempurna. Jenis huruf yang tepat harus berfungsi dengan baik bersama logo, jenama, dan estetika. Ia harus sentiasa mudah dan serba guna, namun juga berwibawa dan berpengaruh.
Garis Panduan Logo
Memandangkan internet begitu meluas dalam kehidupan kita, logo anda pasti akan digunakan secara digital di semua media dalam talian. Adalah penting untuk mencipta panduan yang ketat untuk memastikan logo anda tidak disalahgunakan atau dilanggar dengan sebarang cara. Semua pihak perlu mematuhi panduan ini.
Perundingan Reka Bentuk
Jika anda ingin membangunkan Identiti Jenama Korporat pertama anda, kami akan bersama anda setiap langkah. Kami menyediakan perundingan berdasarkan keperluan jenama dan syarikat anda. Pasukan pakar kami sedia untuk memberikan nasihat yang bermakna kepada anda.
Suara Jenama
Suara dan nada jenama anda memainkan peranan penting dalam memasarkan produk atau perkhidmatan anda. Jika anda tidak menetapkan nada jenama yang betul, pelanggan anda mungkin menganggap maklumat yang tidak tepat dan menghadapi kesulitan dalam memahami jenama anda.
Kami telah mencipta lebih daripada 100+ panduan jenama untuk syarikat-syarikat di Asia Tenggara dan mencapai hasil yang mengagumkan melalui Identiti Jenama Korporat yang kukuh. Kebanyakan pemilik perniagaan gagal menyedari kepentingan mencipta identiti jenama bagi syarikat mereka dan perkhidmatannya. Jangan biarkan perkara itu terjadi kepada anda, izinkan kami membantu anda mencipta identiti jenama korporat hari ini!
Mencari sesuatu yang lain?
Kami sentiasa terbuka untuk membincangkan projek anda yang seterusnya!
Jangan ragu-ragu untuk menghubungi kami melalui cara yang paling mudah bagi anda.
Adakah anda mempunyai projek baru dalam fikiran atau tidak tahu dari mana hendak bermula? Hubungi kami melalui salah satu cara di bawah atau isi borang hubungan dan kami akan membalas dalam masa 24 jam!
Petaling Jaya / Kuala Lumpur , Malaysia
+(60) 11 6331 7893